Brukerguide

Registrer deg som bruker

Trykk på "Registrer deg" toppmenyen og følg anvisningene.

Bekreft din epostadresse

Sjekk din innboks og se om du har mottatt en bekreftelsesepost fra oss. OBS: Hvis du ikke finner eposten, så sjekk i mappen for søppelpost. Trykk deretter på bekreft epost-knappen i eposten.

Lenken i eposten fungerer ikke

Enkelte spamfiltere og epostklienter, som for eksempel Outlook, kan ha innstillinger som gjør at de fjerner alle lenkene i epostene. Ettersom lenkene er nødvendig for å enten bekrefte epostadressen eller for eksempel nullstille passordet på Sportyer.no, må du endre på innstillingene til epostklienten for å løse problemet. Søk i epostklients hjelpfiler for å finne svar.

Bruker du Outlook, så finnes muligens løsningen her. Alternativt kan man bruke en annen epostkonto. Gmail og outlook.com er eksempler på eposttilbydere som ikke fjerner våre lenker.

Slik kjøper du

  1. Søk og finn det du vil kjøpe.
  2. Trykk på timeslotten og deretter "Legg i handlevogn"
  3. Når du ønsker å betale, trykk på Handlekurv i toppmenyen og fullfør betalingen.

OBS: En ordre kan bestå av bookinger fra ulike selgere. Når det er flere selgere, så vil delsummene bli trukket fra din konto enkeltvis.

Dine bookinger

Alt du har kjøpt finner du under "Mine bookinger" i menyen til venstre.

På oversikten kan du blant annet:

  1. Sortere dine bookinger
  2. Kontakte selger (trykk på epostsymbolet ved siden av navn)
  3. Se detaljer (Trykk nederst til høyre hjørne)

Hvis du har kjøpt en pakke, så trykk på "..." ved siden av datoen for å få opp alle reservasjonene i bookingen eller trykk på bookingnummeret nede i høyre hjørne.

Din ordrehistorikk

Alt du har kjøpt finner du også under "Ordrehistorikk" i toppmenyen. Her er det sortere etter de ordrene du har plassert. Trykk på forstørrelsesglass-symbolet for å se betalingsdetaljer og hva ordren inneholder.

Meldingsystemet

Sportyer har et innebygget meldingssystem. Har du spørsmål eller informasjon til selgere, så send dem melding. Sportyer.no ønsker at kjøpere og selgere kommuniserer via vårt meldingssystem. I tilfelle uenighet oppstår er det da enklere for Sportyer.no å se hva som var avtalt og hva som har skjedd.

Dashboard

"dashbordet" ser du oversikt over din aktivitet og profil.

Offentlig profil

De andre registrerte brukere kan se ditt navn og bilde. Trykk ditt på brukernavn i toppmenyen og velg "Min profil" i menyen for å se din offentlige profil.

Kansellering

Vi gjør oppmerksom på at det ikke er anledning til å kansellere bookinger for deretter å betale utenfor Sportyer.

Selger vil kansellere

Ta kontakt med Sportyer.no og kjøper så raskt som mulig for å finne løsninger. I utgangspunktet er man nødt til å levere det som man har solgt, men Sportyer.no prøver så godt vi kan å avhjelpe. Refundering må gjøres manuelt av Sportyer.no.

Kjøper vil kansellere

Ta kontakt med Sportyer.no så raskt som mulig slik at vi kan finne løsninger. Vær klar over at det ikke er angrefrist på kjøp gjennom Sportyer.no (se Angrerettloven §22 ledd m). Har selger lagt ned stor innsats, pådratt seg kostnader eller annet i påvente av avholdelse, så kan ikke kjøper regne med at kansellering gjennomføres.

Feilmeldinger

Sportyer.no er stadig under utvikling. Finner du en feil, får du en feilmelding eller hvis en feil oppstår, så kontakt oss. Kontakt oss også gjerne hvis du har forslag til forbedringer.

Svindel og uakseptabel oppførsel

Ta kontakt med oss umiddelbart hvis du mistenker at noe ulovlig har eller er i ferd med å skje.